torsdag 17. april 2014

Fra foto til akvarell

Det beste jeg vet er når jeg kan kombinerer mine to store lidenskaper, foto og maling. Jeg har med meg kameraet mitt ut nesten hver dag, og det blir mange bilder i noe "ymse" kvaliteter. 
Når jeg får opp fotoene på pc'en dukker det av og til opp et bilde som jeg har lyst til å jobbe videre med.

Her om dagen var jeg en tur på Hringariki, Veien Kulturminnepark.
Dette er et sted hvor det er funnet gamle viking-graver. Det er også bygget et langhus på stedet. Et spennende sted å ferdes med kamera, og spesielt med vidvinkel slik at bildene kan få et annet perspektiv.
Dette likte jeg veldig godt og gjorde det om til sort/hvitt
Dette ville jeg tegne. Påskesola skinte fra klar himmel og jeg fant fram skisseblokk og blyant, samt en stor tekopp. Med dette utstyret satt jeg meg god til rette i solveggen. Det ble en løs skisse men jeg så fort at denne ville jeg jobbe videre med...
Fikk jo litt "blod på tann", og så for meg en akvarell med dette motivet. Jeg har akkurat avsluttet et akvarellkurs i regi av Ringerikes Malerklubb, og er nok derfor for tiden i et veldig akvarellmodus (til tross for at jeg anser akryl for å være mitt medium)
 ... og her er det ferdige resultat...

Akvarellen er malt på 400 gr. Hahnemühle papir og er 30x40 cm uten ramme. Jeg har montert den inn i sort passepartout og ramme, det kan hende det vil bli endre etter påske når butikkene åpner.
Det var den eneste jeg hadde for hånden.
Det kan nok hende det blir flere bilder av dette motivet, jeg har lyst til å utabeide tegningen litt mer også kankje med kull og pastell neste gang

Den er til salgs kr. 1.800,- inkl ramme.
Interessert at kontakt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Foto og digital kunst - øyet som ser...

Digital kunst , kultur og kommunikasjon skal belyse hvordan man kan bruke digitale medier til å utvikle kreativitet, evne til formidling o...